ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ     

26413 05135      

694 759 1590     

nfcardio@gmail.com   

STRESS ECHO     

Πώς ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Πώς ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Το φθινόπωρο βρίσκεται εδώ και οι ιώσεις καραδοκούν!

Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος αποτελεί προτεραιότητα, ειδικά εν καιρώ πανδημίας.

Το ανθρώπινο σώμα για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται:      

  • Νερό
  • Οξυγόνο
  • Υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεϊνες
  • Βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, αμινοξέα, προβιοτικά και αντιοξειδωτικά στοιχεία

Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε για ενισχυμένο ανοσοποιητικό;

  1. Προσέχουμε το βάρος μας

Το αυξημένο βάρος «ρίχνει» την άμυνα του οργανισμού μας και μας καθιστά πιο ευάλωτους σε μεταδοτικές ασθένειες.

  1. Ελέγχουμε και ιδανικά μειώνουμε τις κακές μας συνήθειες

Η κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα, κάνουν κακό στο ανοσοποιητικό μας σύστημα και όχι μόνο.

  1. Ασκούμαστε τακτικά

Η άσκηση μπορεί να διατηρήσει τη σωστή λειτουργία του οργανισμού, καθώς μειώνει τις φλεγμονές και βοηθά τα κύτταρα που αντιμετωπίζουν τις λοιμώξεις.

  1. Εξασφαλίζουμε ποιοτικό ύπνο!

Μία νύχτα λιγότερου ή μη ποιοτικού ύπνου μπορεί να μειώσει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού κατά 70%, γι’ αυτό συνιστώνται τουλάχιστον επτά ώρες ύπνου στους ενήλικες. Για να εξασφαλίσετε την ποιότητα του ύπνου σας, απενεργοποιήστε ή απομακρύνετε τις ηλεκτρονικές σας συσκευές τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν πέσετε για ύπνο και αποφύγετε βιβλία με αγχωτικό περιεχόμενο ή συνομιλίες που σας προκαλούν ένταση.

  1. 5. Εντάσσουμε στη διατροφή μας super τροφές!

Πιο συγκεκριμένα αναφερόμαστε στις εξής παρακάτω:

  • Μπρόκολο: Μπορεί να μη θέλετε ούτε να το βλέπετε, αλλά ίσως αλλάξετε γνώμη αν μάθετε ότι μία μερίδα προσφέρει παραπάνω από την ημερήσια προτεινόμενη δόση βιταμίνης C, μαζί με τις βιταμίνες A, D, B6, K, σίδηρο, ασβέστιο και κάλιο. Παράλληλα, το μπρόκολο βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού, εξουδετερώνοντας τα περιττά στοιχεία που έχουν εισέλθει σε αυτόν.
  • Κινόα: Οι μαγικοί σπόροι της είναι τράπεζες αμινοξέων, πρωτεϊνών, βιταμινών, μετάλλων, φυτικών ινών, καλίου και σιδήρου. Ανάλογα με τον τρόπο που θα τους μαγειρέψετε τρώγονται είτε για πρωινό είτε για συνοδευτικό στο δείπνο.
  • Αβοκάντο: Δεν επωφελείται μόνο η καρδιά σας, αλλά ολόκληρο το σώμα από τις φυτικές ίνες, τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες και τα υγιή λιπαρά του. Σύμφωνα με έρευνες, το αβοκάντο έχει αντικαρκινική δράση, ενώ έχει την ιδιότητα να ρίχνει τη χοληστερίνη και την πίεση.
  • Παντζάρι: Είναι πλούσια σε φωτοχημικά και αντιοξειδωτικά, που ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, βοηθώντας στην καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών.
  • Πορτοκάλι: Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, κάλιο και σελήνιο τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθώντας τον οργανισμό να αμύνεται ενάντια στο κρυολόγημα και στις ιώσεις.
  • Λεμόνι: Ο χυμός του λεμονιού συστήνεται σε όλες τις προληπτικές και θεραπευτικές αγωγές των λοιμώξεων, χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Επιπλέον, συμβάλλει στην αύξηση των λευκών αιμοσφαιρίων.
  • Προβιοτικά: Μην αμελείτε τα «καλά» βακτήρια που βρίσκονται μεταξύ άλλων σε ορισμένα γιαούρτια, στο κεφίρ και στο ξινολάχανο είναι γνωστά για τα οφέλη τους στο γαστρεντερικό σύστημα. Σε ποσοστό πάνω από 70% το ανοσοποιητικό σύστημα «ελέγχεται» από το τοίχωμα του εντέρου και υποστηρίζεται από τα βακτήριά του, επομένως τα προβιοτικά υποστηρίζουν έμμεσα την ανοσία του οργανισμού.

Και τέλος, φροντίζουμε να λαμβάνουμε Βιταμίνη D η οποία είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία κάθε κυττάρου μέσα στο σώμα μας!

Η βιταμίνη D ενεργοποιεί πάνω από 3000 διαφορετικά γονίδια. Σχετική μελέτη στο JAMANetworks αναφέρει ότι όσο υψηλότερα είναι τα τα επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να νοσήσουμε από ένα κοινό κρυολόγημα ή γρίπη.

Βιβλιογραφική αναφορά σχετικά με τη μελέτη θα βρείτε στο παρακάτω link: https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/414815

Πηγή: Cardiologynews.gr