Ιατρείο Αγρινίου

Γ. Καζαντζή 4-6

26413 - 05135

694 759 1590

Ιατρείο Μεσολογγίου

Ελ.Πολιορκημένων 30

26310 - 25227

697 232 0992

 Νερό: Δεκαπέντε οφέλη που παρέχει στην υγεία

Νερό: Δεκαπέντε οφέλη που παρέχει στην υγεία

12-08-2018
87 Views

Το νερό είναι απαραίτητο για την υγεία και την επιβίωση, αλλά πολλοί άνθρωποι δεν έχουν ως προτεραιότητα την επαρκή κατανάλωσή του.

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται κατά σχεδόν 60% από νερό, με το ποσοστό του στον εγκέφαλο να φθάνει στο 85% και στο αίμα το 90%. Ωστόσο πολλοί άνθρωποι δεν πίνουν όσο χρειάζονται.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη ποσότητα που όλοι πρέπει να καταναλώνουμε. Οι ανάγκες σε υγρά εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας, η εργασία κ.λπ.

Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να πίνουμε αρκετό νερό και να μην βασιζόμαστε στη δίψα μας για να πιούμε λίγο ακόμα. Η δίψα αναπτύσσεται όταν ήδη υπάρχει μικρή αφυδάτωση στο σώμα.

Τα οφέλη

Τα δυνητικά οφέλη από την επαρκή κατανάλωση νερού είναι πολλά και διαφορετικά. Να μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά:

 Ενυδατώνει τις αρθρώσεις. Οι χόνδροι που επιστρώνουν τις αρθρώσεις και δημιουργούν τους μεσοσπονδύλιους δίσκους αποτελούνται κατά 80% από νερό.Η μακροχρόνια αφυδάτωση μπορεί να μειώσει την ικανότητα απορρόφησης των κραδασμών στις αρθρώσεις των άκρων και της σπονδυλικής στήλης. Και το επακόλουθο μπορεί να είναι πόνος.

 Δημιουργεί το σάλιο και τη βλέννα. Η επαρκής παραγωγή σάλιου είναι απαραίτητη για την πέψη των τροφίμων και την διατήρηση υγιών των δοντιών. Ο οργανισμός παράγει σχεδόν ένα λίτρο βλέννα την ημέρα, γεγονός που προÏ‹ποθέτει επαρκή κατανάλωση υγρών.

Μεταφέρει οξυγόνο σε όλο το σώμα. ÎŒπως προαναφέρθηκε, το αίμα αποτελείται κατά 90% από νερό. Ορισμένα κύτταρα του αίματος (ερυθρά αιμοσφαίρια) είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών σε όλο το σώμα.

Διεγείρει την υγεία του δέρματος. Το επίπεδο ενυδάτωσης του οργανισμού «καθρεφτίζεται» στο δέρμα. ÎŒταν ο οργανισμός είναι χρονίως αφυδατωμένος, το δέρμα μπορεί να γίνει πιο ευάλωτο στα δερματικά προβλήματα και στην πρόωρη ρυτίδωση.

Ο εγκέφαλος

Προστατεύει τον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό. Ο εγκέφαλος και ο νωτιαίος μυελός περιβάλλονται από ένα προστατευτικό υγρό που λέγεται εγκεφαλονωτιαίο. Επιπλέον, ο εγκέφαλος αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό, επομένως η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει τη δομή και τη λειτουργία του.

Το νερό παίζει επίσης ρόλο στην παραγωγή ορμονών και νευροδιαβιβαστών. Οι νευροδιαβιβαστές είναι μόρια που παράγονται στον εγκέφαλο και ρυθμίζουν την μετάδοση μηνυμάτων ανάμεσα στα κύτταρά του.

Η παρατεταμένη αφυδάτωση τέλος μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα σκέψης και λογικής.

Ρυθμίζει τη σωματική θερμοκρασία. Η εφίδρωση και ακολούθως η εξάτμιση του ιδρώτα αποτελεί έναν από τους κύριους θερμορρυθμιστικούς μηχανισμούς του οργανισμού.

Συμμετέχει στην πέψη. Τα έντερα χρειάζονται άφθονο νερό για να λειτουργούν ομαλά. Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε πεπτικά προβλήματα, αφυδάτωση και ιδιαίτερα όξινο περιβάλλον στον στομάχο. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο για καούρες και γαστρικό έλκος.

Οι νεφροί

 Είναι απαραίτητο για την αποβολή των άχρηστων προϊόντων. Το νερό είναι απαραίτητο για την αποβολή των υποπροϊόντων του μεταβολισμού μέσω των ούρων και των κοπράνων.

Διατηρεί υγιείς τους νεφρούς. Οι νεφροί ρυθμίζουν την ποσότητα υγρών στο σώμα. Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει στη νεφρολιθίαση (πέτρες στα νεφρά) και άλλα προβλήματα.

Συμβάλλει στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης. Η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει την αρτηριακή πίεση.

Είναι απαραίτητο και για τους αεραγωγούς. ÎŒταν το σώμα είναι αφυδατωμένο, οι αεραγωγοί συστέλλονται σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η απώλεια νερού μέσω της αναπνοής. Αυτό μπορεί να επιδεινώσει το άσθμα και τις αναπνευστικές αλλεργίες.

Είναι απαραίτητο για τη θρέψη. Πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία είναι υδατοδιαλυτά. Επομένως πρέπει να διαλυθούν σε νερό για να φθάσουν σε όλο τον οργανισμό.

Ο τρόπος ζωής

 Βελτιώνει τις επιδόσεις στην γυμναστική. Μελέτες έχουν δείξει ότι η αφυδάτωση μειώνει τις επιδόσεις σε φυσικές δραστηριότητες που διαρκούν επί περισσότερο από 30 λεπτά.

 Διευκολύνει το αδυνάτισμα. Η κατανάλωση δύο ποτηριών νερού πριν από κάθε γεύμα μπορεί να εμποδίσει τις ποσότητες φαγητού που καταναλώνουμε. Και αυτό, διότι προκαλεί ένα αίσθημα κορεσμού της πείνας.

 Αποτρέπει την υπερκατανάλωση αλκοόλ. Η εναλλαγή νερού με πάγο και λεμόνι με οινοπνευματώδη ποτά κατά τις κοινωνικές εκδηλώσεις, μπορεί να αποτρέψει την υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ.

 

 

ΠΗΓΗ: https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814.php

ιatropedia.gr

Δείτε επίσης

Σκορ Ασβεστίου ( Coronary Artery Calcium Score)  με αξονική τομογραφία: Τί είναι και τί μας δείχνει
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ "ΓΥΝΑΙΚΑ, ΥΓΕΙΑ, ΜΑΚΡΟΖΩΙΑ"// 30 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου 2022 | Σάμος Επικούρειο Πολιτιστικό Κέντρο
Θεραπευτικός αλγόριθμος ενήλικων μη-νοσηλευόμενων ασθενών με COVID-19* (Αναθεώρηση 11/2021)
19o Πανελλήνιο Συνέδριο Ιδιοπαθών Φλεγμονωδών Νόσων του Εντέρου, 3-6 Ιουνίου 2021
2o ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΟΜΙΚΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΚΑΡΔΙΑΣ ΚΑΙ ΒΑΛΒΙΔΟΠΑΘΕΙΩΝ Παρασκευή, 22 Νοέ 2019 - Σάββατο, 23 Νοέ 2019
19th  SYMPOSIUM ON ECHOCARDIOLOGY October 5-6 2018 Eugenides Foundation (Ίδρυμα Ευγενίδου) Athens-Greece. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΗΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ / ΠΥΛΗ ΚΑΡΔΙΑΣ / 20 - 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023 - ΚΤΙΡΙΟ ΧΡΥΣΟΓΕΛΟΥ / ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΑΣ ΕΨΥΠΕΑ, ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ, ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ για την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ
nikos fountas espa pdf